Start-ups helpen overleven

14-09-2017    09:35   |    Matthijs van den Beukel

Start-ups zijn ‘hot and happening’. Investeren in start-ups ook. Maar negentig procent van de start-ups in Nederland haalt het niet. Daar willen Jeroen Verbrugge en Peter van den Dool verandering in brengen. Met de start-up NXTBIZZ willen ze start-ups begeleiden in het belang van de investeerders.

De populariteit van start-ups en de lage bankrente maakt het voor veel investeerders interessant om te investeren in beginnende bedrijven. Vaak staan deze in de voorste linie van innovatie, wat de investering alleen maar meer sexy maakt. Maar veel investeringsgeld lekt weg door gebrekkige aandacht voor de investeerders bij de start-ups.NXTBIZZ wil start-ups begeleiden naar de volgende fase: de scale-up. Verbrugge: "Er is geen markt voor het product of de dienst, het businessmodel klopt niet of er is geen goed team om er een scale-up van te maken."De compagnons hebben veel ervaring in het overdragen van kennis en het runnen van bedrijven. Jeroen Verbrugge is creative/managing director van FLEX/design, een internationaal opererend industrieel ontwerpbureau, en tevens gastdocent op design academies. Peter van den Dool komt uit de glastuinbouw. Hij was voorheen partner in het familiebedrijf Dool Industries, marktleider in groeilicht voor de glastuinbouw.NXTBIZZ wil verder gaan dan alleen een analyse van marktpotentie of de technische haalbaarheid van een businessmodel. Er wordt ook gekeken naar de personen achter het bedrijf. "Een idee bedenken is iets anders dan succesvol ondernemer worden", aldus Peter van den Dool. NXTBIZZ implementeert ook een eigen model, waarbij de begeleiding van de start-ups wordt afgestemd op drie kernthema’s: product, persoon en proces. Men wil zich in eerste instantie vooral richten op bedrijven in consumentenproducten en professionele (agro)technische producten.


Reacties (0)

Er zijn nog geen reacties

Reageer op dit bericht

Meer nieuws

'Kansen led door samenwerking'

Samenwerking door de keten heen kan de kansen van led-belichting voor de sierteeltsector benutten, of is misschien wel hard nodig. Dat was...

'Belang goede foto's onderschat'

Een eerste weblog van Merel Barendse-Prins. Zij is verantwoordelijk voor de marketing en communicatie rondom FloraXchange. Barendse-Prins...

Tuinbouw 'sexy' op de kaart

Carolina Sevilla gaat in januari helpen om de tuinbouw een sexy imago te geven. De Costaricaanse zal tijdens de Vakantiebeurs samen met...

Floral art in plaats van banners 21-09-2017    09:57
'Uitbuiting is businessmodel' 21-09-2017    09:56
'Vlot bijsturen in komkommer' 21-09-2017    09:51
Louis Kester naar Florpartners 21-09-2017    09:45
Priva lanceert starterscomputer 21-09-2017    09:33
Fiscale consequenties op een rij 21-09-2017    09:30
Vervoersverbod bijen in Drenthe 21-09-2017    09:28
Meubels van schimmel (film) 21-09-2017    09:25
NL houtsnippermarkt in beeld 21-09-2017    09:06
DOOZO verder als EKOMENU 21-09-2017    08:55
  Ga naar het nieuwsarchief